FAQ
Wil je vrienden met Buddy worden? Dat is de belangrijkste vraag! Wil je iets anders van ons weten? Neem een kijkje tussen de meestgestelde vragen van andere baasjes.
Onze recepten
Hoe introduceer ik jullie voer aan mijn hond?
Hoeveel vlees zit er in jullie voer?
Moet ik het droogvoer weken?
Hebben jullie graanvrij voer?
Hebben jullie glutenvrij voer?
Waar maken jullie voer?
Hoe introduceer ik jullie voer aan mijn hond?
Bij de introductie van een nieuw voer wordt een geleidelijke overgang aanbevolen, ongeacht het merk. Bij een snelle overgang bestaat het risico dat de hond maagproblemen krijgt, zoals braken, diarree of maagpijn. Wij raden een zorgvuldige overgang van 16 dagen aan. Door geleidelijk het nieuwe voer te mengen met het oude voer, zorg je ervoor dat de maag van de hond zich kan aanpassen aan het nieuwe voer.
Hoeveel vlees zit er in jullie voer?
Vlees is altijd de hoofdingrediënt in al onze recepten. We gebruiken zowel vers als luchtgedroogd vlees - vers vlees heeft de meeste natuurlijke voeding en is gemakkelijk te verteren, wat het voor de maag van de hond makkelijker maakt om alle voedingsstoffen op te nemen. Bovendien smaakt vers vlees echt, echt lekker. Vlees dat door luchtgedroogd is, biedt een heerlijke mix van belangrijke voedingsstoffen zoals eiwitten, mineralen en aminozuren. Daarnaast houdt luchtgedroogd natuurlijk bacteriën weg, waardoor je geen conserveermiddelen hoeft toe te voegen. Ook worden de smaken geconcentreerd en ontwikkeld door het verlies van water. Ongeveer zoals een goed gerijpte prosciutto!
Moet ik het droogvoer weken?
Nee, dat is niet nodig. Je kunt het echter wel doen als je hond een zachtere consistentie van het voer prettig vindt of als je wilt dat de hond wat meer vocht binnenkrijgt.
Hebben jullie graanvrij voer?
Al onze recepten zijn graanvrij!
Hebben jullie glutenvrij voer?
Al onze recepten zijn graanvrij en dus ook glutenvrij.
Waar maken jullie voer?
We zijn blij dat we een van de modernste faciliteiten van Europa hebben gevonden voor het bereiden van ons voedsel. Onze fabriek bevindt zich in Tsjechië en is een van de modernste faciliteiten in Europa. Voor ons is het belangrijk dat we werken met leveranciers die goede dierenzorg kunnen garanderen. Daarom hebben we ervoor gekozen om vrijlopende dieren van geselecteerde boerderijen binnen de EU te gebruiken. Hier wordt alles gedaan, zodat we volledige controle hebben over de hele productie en precies weten waar elke grondstof vandaan komt. De faciliteit is zowel ISO 9001- als HACCP-gecertificeerd. Een paar lastige maar belangrijke afkortingen die ons zekerheid geven over twee dingen: Ten eerste dat het voedsel op een veilige en hygiënische manier wordt bereid. Maar ook dat de faciliteit zelf van de hoogste kwaliteit is, dankzij strenge controles door een onafhankelijke partij. Dat voelt geweldig, vinden wij!
Voedings- en gezondheidsadvies
Hoeveel voer moet ik mijn hond geven?
Hoe moet ik het voer de eerste keer serveren?
Hoe weet ik of mijn hond allergieën heeft?
Hoe vaak moet ik mijn hond met jullie voer voeden?
Hoeveel voer moet ik mijn hond geven?
Door onze voedingswijzer te gebruiken, krijg je een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voer die je aan je hond kunt geven, gebaseerd op het gewicht van je hond. Ben je nog steeds onzeker? Neem contact op met onze voederspecialist en boek een gratis gesprek.
Hoe moet ik het voer de eerste keer serveren?
Net als bij alle voerwisselingen is het aanbevolen om je hond voorzichtig aan het nieuwe voer te introduceren. We raden aan om onze 16-dagen gids voor voerwisseling te volgen. Hier zijn enkele extra tips die de eerste maaltijden gemakkelijker kunnen maken: - Houd snacks gedurende de dag achterwege om de eetlust voor de maaltijden te verhogen. - Voeg zalmolie aan het voer toe, wat zowel als voedingssupplement als smaakversterker werkt. - Creëer routines voor de maaltijden. Alle honden hebben verschillende behoeften, maar in het algemeen raden we aan om je hond ongeveer twee keer per dag te voeren. Een pup moet vaker maaltijden verspreid over de dag krijgen. Als je extra advies nodig hebt, ben je altijd welkom om een gratis gesprek met onze voederspecialist te boeken.
Hoe weet ik of mijn hond allergieën heeft?
Introduceer altijd het nieuwe voer door het nieuwe voer gedurende minimaal twee weken met het oude voer te mengen. Op die manier kun je uitsluiten dat de reactie veroorzaakt wordt door een te snelle voerwisseling. Als je hond symptomen vertoont zoals braken, diarree of buikpijn, moet je een dierenarts raadplegen voor onderzoek naar overgevoeligheid, intolerantie of allergie. Je bent altijd welkom om een gratis gesprek met onze voederspecialist te boeken die je helpt het juiste voer voor jouw hond te vinden.
Hoe vaak moet ik mijn hond met jullie voer voeden?
Dat is aan jou, maar we raden aan om de hond twee keer per dag te voeren. Het belangrijkste is wat het beste werkt voor jou en je hond! We raden aan om pups iets vaker te voeren, omdat ze een kleinere maag hebben en regelmatige maaltijden nodig hebben om te groeien. De volgende richtlijnen kunnen helpen: 0-3 maanden - voer de pup vier keer per dag 3-6 maanden - voer de pup drie keer per dag 6 maanden + - voer de pup twee keer per dag Heb je extra advies nodig? Neem contact op met onze voederspecialist en boek een gratis gesprek.
Bestellen & retourneren
Wanneer ontvang ik mijn orderbevestiging?
Mijn hond is kieskeurig en ik wil jullie voer testen voordat ik koop - bieden jullie proefmonsters aan?
Ik wil mijn bestelling wijzigen - hoe doe ik dat?
Ik wil mijn pakket retourneren, hoe doe ik dat?
Wanneer ontvang ik mijn orderbevestiging?
We sturen een orderbevestiging naar je e-mailadres direct na de voltooiing van de aankoop.
Mijn hond is kieskeurig en ik wil jullie voer testen voordat ik koop - bieden jullie proefmonsters aan?
Op dit moment hebben we helaas geen proefmonsters, maar we hebben wel voordelige proefpakketten, waarmee je het voer kunt proberen!
Ik wil mijn bestelling wijzigen - hoe doe ik dat?
Geen probleem. Soms gaat er iets mis, of wil de hond gewoon iets anders. Neem contact met ons op via het contactformulier, dan helpen we je verder.
Ik wil mijn pakket retourneren, hoe doe ik dat?
Als je helaas je pakket wilt retourneren, kan dit binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling. Van elk product moet minstens 80% van de inhoud in de verpakking aanwezig zijn. Jij als klant bent verantwoordelijk voor de retourkosten. Neem contact met ons op als je je producten wilt retourneren.
Abonnement
Wat houdt een abonnement in?
Hoe vaak wordt het voer geleverd bij een abonnement?
Kan ik mijn leveringsdatum wijzigen?
Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen, pauzeren of beëindigen?
Kan ik een eenmalige aankoop doen?
Wat houdt een abonnement in?
Wij bieden flexibele abonnementen aan zodat jij als hondenbezitter de meest handige ervaring kunt hebben. Met onze abonnementen is het mogelijk om: ✔️ Meer producten aan je bestelling toe te voegen ✔️ Van recept te wisselen als je een andere smaak wilt uitproberen ✔️ Je levering uit te stellen als je op reis gaat ✔️ Het leveringsinterval te wijzigen als je vaker of minder vaak voer nodig hebt ✔️ De hoeveelheid aan te passen als je meer of minder voer nodig hebt ✔️ Je abonnement op elk moment te pauzeren of te beëindigen *Beëindiging van het abonnement dient uiterlijk 7 dagen voor de volgende geplande verzending te gebeuren.
Hoe vaak wordt het voer geleverd bij een abonnement?
Je kunt zelf een leveringsinterval kiezen. Laat je voeding bijvoorbeeld elke 4 weken, elke 6 weken of elke 8 weken leveren. Je maakt je keuze wanneer je je artikelen in het winkelwagentje plaatst. Je kunt het leveringsinterval ook aanpassen wanneer je ingelogd bent in je account.
Kan ik mijn leveringsdatum wijzigen?
Zeker! Dat doe je door in te loggen in je account of door contact met ons op te nemen.
Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen, pauzeren of beëindigen?
Dat doe je in jouw account. Je kunt ook contact met ons opnemen en dan helpen wij je. Houd er rekening mee dat als je contact met ons opneemt, wijzigingen of beëindigingen van het abonnement uiterlijk 7 dagen voor de volgende geplande verzending moeten plaatsvinden. Dit zodat we kunnen waarborgen dat de bestelling ons magazijn niet verlaat.
Kan ik een eenmalige aankoop doen?
Ja, dat kan! Kies "eenmalige aankoop" in het leveringsinterval in je winkelwagentje.
Prijzen & betalen
Wat kost jullie voer?
Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?
Wat kost jullie voer?
De prijs van onze recepten varieert afhankelijk van de hoeveelheid en het type bestelling. Hoe groter de hoeveelheid die je bestelt, hoe goedkoper ons voer per kilo is. Onze flexibele abonnementen maken het eenvoudig voor jou om hoeveelheid, frequentie en recept naar wens aan te passen.
Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?
We bieden betaling aan met kaart, iDeal, Bancontact en bankoverschrijving. Heb je problemen met de betaling? Neem contact met ons op, dan helpen we je!
BuddyCare
Waar maken jullie jullie voedingssupplementen?
Welke honden hebben voedingssupplementen nodig?
Wat betekenen actieve ingrediënten?
Waarom zou ik mijn hond voedingssupplementen geven?
Waar maken jullie jullie voedingssupplementen?
Teeth Formula en Salmon Oil worden geproduceerd in Zweden. De overige voedingssupplementen zijn gemaakt in Duitsland.
Welke honden hebben voedingssupplementen nodig?
Alle honden hebben dagelijks voedingssupplementen nodig – zelfs de honden die gezond zijn! De actieve ingrediënten helpen toekomstige gezondheidsproblemen, ziektes en verwondingen te voorkomen.
Wat betekenen actieve ingrediënten?
De actieve ingrediënten zijn stoffen die een verschil maken voor de gezondheid van je hond. Alle actieve ingrediënten in onze voedingssupplementen hebben wetenschappelijk bewezen voordelen.
Waarom zou ik mijn hond voedingssupplementen geven?
Door je hond dagelijks voedingssupplementen te geven, help je toekomstige gezondheidsproblemen, ziektes en verwondingen te voorkomen. Voedingssupplementen kunnen ook de prestaties verbeteren en het herstel bevorderen bij actieve en werkhonden. De natuurlijke en actieve ingrediënten versterken de algehele gezondheid van je hond en zijn een uitstekende aanvulling op ons complete voer.
Levering
Waar leveren jullie?
Wat zijn de verzendkosten?
Wie levert jullie pakketten?
Wat is de verwachte levertijd?
Wat gebeurt er met mijn thuislevering als ik niet thuis ben?
Waar leveren jullie?
We leveren in heel Nederland & België.
Wat zijn de verzendkosten?
Bij een besteding vanaf €50,- geldt gratis verzending in Nederland en België. Bij besteding onder €50,- betaal je €4,95 aan verzendkosten in Nederland en België. Voor verzending naar overige landen kun je het best eerst contact met ons opnemen.
Wie levert jullie pakketten?
We verzenden onze pakketten met Budbee en PostNL.
Wat is de verwachte levertijd?
Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 uur bij ons binnen zijn, worden dezelfde dag verzonden. Het is ons doel om je bestelling binnen 1 tot 2 dagen te laten leveren. Houd er rekening mee dat we op zaterdag of zondag niet leveren vanwege weekendbeperkingen met onze transportpartners. De levertijden kunnen ook langer duren dan normaal tijdens kerst en nieuwjaar en Black Week.
Wat gebeurt er met mijn thuislevering als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent, kunnen onze leveranciers het pakket voor je deur achterlaten als je dat bij de bestelling kiest. Vergeet niet je portcode op te geven. Als je niet wilt dat het pakket voor je deur wordt achtergelaten, kun je kiezen voor een levering met handtekening. In dat geval kan de levering worden omgeboekt naar een later moment. Je kiest deze optie via onze transportpartner.